Corpul de Control al premierului a constatat că în cazul Autostrăzii Brașov-Cluj-Borș prețul contractului a crescut semnificativ în perioada 2006 - 2011.
Pentru lucrările la autostrada Brașov-Cluj-Borș, în baza solicitărilor CNADNR, a fost alocată efectiv, de către Ministerul Finanțelor Publice, prin Ministerul Transporturilor și prin Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine, suma de 6.451.616.711,06 de lei, potrivit raportului.
Sursa citată precizează că, din fondurile totale alocate CNADNR, suma de 5.684.643.452,06 de lei a provenit de la bugetul de stat, iar diferența de 766.973.259 de lei a provenit din credite externe contractate de Ministerul Transporturilor și garantate de Ministerul Finanțelor Publice.
"Din totalul sumelor cheltuite de CNADNR pentru realizarea autostrăzii Brașov-Cluj-Borș, Bechtel International Inc. a încasat suma de 5.589.303.143,10 de lei (echivalentul sumei de 1.230.846.804 euro), reprezentând 86,63% din totalul sumelor alocate pentru obiectivul de investiții, diferența de 862.313.567,96 lei fiind utilizată pentru alte tipuri de cheltuieli", potrivit aceluiași document.
Potrivit contractului de proiectare și construire a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș, încheiat în anul 2003, valoarea totală care urma a fi plătită pentru realizarea a 415 km de autostradă era în cuantum de 2.247.500.000 euro.
"Valoarea totală efectiv plătită către Bechtel International Inc., la data încetării contractului, a fost de 1.230.846.804 euro (echivalentul sumei de 5.589.303.143,10 lei), reprezentând 54,76% din valoarea contractului semnat în anul 2003, în condițiile în care erau finalizați și dați în folosință doar 52 km, reprezentând 12,5% din lungimea totală a autostrăzii, iar pe o distantă de 60,5 km, reprezentând 15,7% din lungimea totală a autostrăzii, lucrările de construcție au fost doar începute