Trei producători de ţigarete (British American Tobacco – BAT, Philip Morris Trading şi J.T. International), doi producători de bere (Heineken şi Ursus Breweries), cel mai mare producător de băuturi răcoritoare – Coca-Cola HBC România – şi Procter & Gamble, sunt cele mai valoroase companii din industria bunurilor de larg consum, fiind evaluate la peste 2,2 mld. euro, potrivit ediţiei din acest an a anuarului Top 100 cele mai valoroase companii din România. Şase din cei şapte jucători au fost evaluaţi în creştere faţă de ultimul an (cu marje cuprinse între 1% şi 11%), singurul declin al valorii fiind consemnat de către Philip Morris Trading.
20. British American Tobacco România
Adelina Mihai
British American Tobacco România (BAT), producătorul ţigărilor Kent, a avut anul trecut vânzări de aproape 1,5 miliarde de euro (în creştere cu 4% faţă de 2011), consolidându-şi poziţia de lider în sectorul bunurilor de larg consum. Compania a avut în 2012 pe divizia de trading, unde lucrează 300 de angajaţi, un profit net de 71 de milioane de euro (în uşoară scădere faţă de anul anterior), potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. BAT activează pe o piaţă puternic reglementată, unde reuşeşte să se menţină lider ca urmare a vânzărilor de ţigarete Kent, care au dus la o cotă de piaţă de peste 50% a acestui jucător. Piaţa locală a ţigaretelor a trecut anul trecut de valoarea de trei miliarde de euro, depăşind nivelul de dinainte de criză, pe fondul creşterii exporturilor şi al reducerii comerţului ilegal cu ţigări. Dacă în 2008 afacerile celor trei mari jucători de pe această piaţă - BAT, Japan Tobacco International şi Philip Morris - erau în valoare de 2,95 miliarde de euro, anul trecut afacerile cumulate ale companiilor de ţigări au depăşit valoarea de trei miliarde de euro. De altfel, cei trei mari jucători de pe piaţa ţiga