Oamenii de ştiinţă au descoperit două cuvinte magice capabile să facă oamenii să creadă că o ceaşcă obişnuită de cafea este mai gustoasă şi că ar trebui să fie mai scumpă: „eco-friendly”.
Într-o serie de experimente, cercetătorii le-au cerut participanţilor la studiu să guste din două ceşti identice de cafea făcută din aceleaşi boabe arabica cu un aparat de cafea obişnuit. Conform studiului publicat în jurnalul PLOS ONE, cercetătorii le-au spus voluntarilor că una dintre cafele a fost făcută din boabe „eco-friendly”, iar cealaltă nu. Oamenii de ştiinţă au descoperit că persoanele care afirmau că le pasă de mediu ofereau note mai mari cafelei „eco-friendly”.
„Dacă ai credinţa corespunzătoare, o etichetă «eco-friendly» este suficientă pentru a face un produs să aibă un gust mai bun decât alt produs identic ce nu are această etichetă”, scriu cercetătorii.
Articolul integral pe descopera.ro Oamenii de ştiinţă au descoperit două cuvinte magice capabile să facă oamenii să creadă că o ceaşcă obişnuită de cafea este mai gustoasă şi că ar trebui să fie mai scumpă: „eco-friendly”.
Într-o serie de experimente, cercetătorii le-au cerut participanţilor la studiu să guste din două ceşti identice de cafea făcută din aceleaşi boabe arabica cu un aparat de cafea obişnuit. Conform studiului publicat în jurnalul PLOS ONE, cercetătorii le-au spus voluntarilor că una dintre cafele a fost făcută din boabe „eco-friendly”, iar cealaltă nu. Oamenii de ştiinţă au descoperit că persoanele care afirmau că le pasă de mediu ofereau note mai mari cafelei „eco-friendly”.
„Dacă ai credinţa corespunzătoare, o etichetă «eco-friendly» este suficientă pentru a face un produs să aibă un gust mai bun decât alt produs identic ce nu are această etichetă”, scriu cercetătorii.
Articolul integral pe descopera.ro