Francezii de la PSA vor să arate că au rămas, în ciuda problemelor financiare, un jucător important în segmentul compact. Noul 308 are același scop ca și înaintașii săi: intrarea într-o concurență directă cu liderul incontestabil, VW Golf
Când joci în aceeași ligă cu liderul întregii piețe europene, Volkswagen Golf, și ești dependent de vânzările din această zonă, cea mai bună soluție pentru a nu intra la capitolul „și alții“ este să ataci vârful ierarhiei. Ei bine, exact această linie este urmată de șefii producătorului francez în ofensiva de marketing menită să pună în evidență lansarea noului 308. Deși, la prima vedere, să te iei de piept cu Golf poate părea un gest hazardat, aspectul, comportamentul rutier și confortul puse la dispoziția clienților de noua compactă Peugeot are toate șansele să atragă suficienți cumpărători pentru a acoperi costurile de cercetare, dezvoltare și comercializare ale mașinii.
Concurenți puternici
În segmentul compact, hatchback-ul Peugeot se află într-o companie selectă. Pe lângă liderul Volkswagen Golf, care a fost înmatriculat în prima jumătate a anului de 234.040 de europeni, 308 are de luptat cu modele cunoscute precum Ford Focus (132.795 unități), Opel Astra (104.755 unități) sau Renault Megane (77.056 unități). Conform rapoartelor JATO Dynamics, toate modelele enumerate au atras în prima jumătate a acestui an mai mulți clienți decât Peugeot 308 (48.330 unități). Unde mai pui că, în ultima perioadă, peste toate aceste modele cunoscute, au dat năvală și crossoverele care par a deveni tot mai interesante pentru clienți.
Dezvoltat pe noua platformă EMP2 a grupului francez, noul 308 are o greutate redusă cu nu mai puțin de 140 kg față de versiunea anterioară. Grație acestui detaliu, inginerii companiei au reușit să pună la punct un vehicul care afișează un consum redus și