România s-a plasat pe locul 45 în rândul celor 65 de tari participante la testarile PISA, derulate anul trecut. Astfel, cu toate ca a reusit înregistrarea unui progres, comparativ cu anul 2009, când se plasa pe locul 49 din 65, si fata de anul 2006, când ocupa locul 47 în rândul celor 57 de tari participante, si de aceasta data rezultatele sunt mediocre. Ministerul Educatiei Nationale (MEN) a publicat lista cu unitatile de invatamant preuniversitar, la nivel national, care au fost selectate pentru a sustine Evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a IV-a si a VI-a in cadrul PISA. La Iasi, acestea s-au derulat in scolile gimnaziale din localitatea Crucea, dar si la Titu Maiorescu din municipiul Iasi. "Evaluarile initiale ale copiilor din clasa a II-a, a IV-a si a VI-a au fost organizate în perioada 9 - 22 mai 2013. Elevii au fost testati la Matematica, Citire sau Lectura respectiv Stiinte. Testul nu a depasit 50 de minute, si a avut subiecte de nivel mediu ca dificultate si nu presupune note trecute în catalog, ci o radiografie a competentelor de baza ale copiilor dupa doi ani de scoala, astfel încât sa poata fi corectate lipsurile în urmatorii doi ani, prin planuri individualizate de redresare", se arata in metodologia concursului. Mai mult, testarile au fost integrate la nivel european si sunt folosite la o analiza administrata de Uniunea Europeana (UE). Concret, scorul mediu înregistrat de elevii ieseni la ciclul de testare PISA 2012 este urmatorul: 445 puncte de scor la Matematica, 438 puncte de scor la Citire sau Lectura si 439 puncte de scor la Stiinte.
România s-a plasat pe locul 45 în rândul celor 65 de tari participante la testarile PISA, derulate anul trecut. Astfel, cu toate ca a reusit înregistrarea unui progres, comparativ cu anul 2009, când se plasa pe locul 49 din 65, si fata de anul 2006, când ocupa locul 47 în rândul celor