Levent Yuksel coordoneaza de la Bucuresti 11 piete, cu 54 de milioane de locuitori, 3.000 de angajati si 5 fabrici. Dupa trei ani in Romania cuvantul prin care descrie industria locala si care revine de cateva ori in discursul sau este “provocator”.
“Sunt momente in care crezi ca recesiunea a luat sfarsit, dupa care iti dai seama ca nu e asa, ca doar tu faci lucruri care mentin business-ul competitiv. Criza nu s-a terminat, insa suntem pe drumul cel bun. Vad cateva semne bune, printre care cresterea PIB, care chiar insa nu se traduce inca in mediul de afaceri. Dar cred ca daca tendinta se mentine, Romania nu mai are nevoie decat de investitii straine directe care vor crea noi locuri de munca si vor creste increderea consumatorilor”, explica CEO-ul PepsiCo Romania.
A fost surprins de scaderea raportata de divizia de bauturi racoritoare, in conditiile in care consumatorii s-au orientat spre produse mai ieftine sau, in unele cazuri, au renuntat definitiv la astfel de cumparaturi.
“Printre tendintele pe care le-am observat s-a numarat orientarea consumatorilor catre produse mai ieftine, in unele cazuri chiar si apa de la robinet, si ceea ce a fost foarte vizibila a fost miscarea catre marcile private. Acest segment a crescut foarte rapid, in ritm cu expansiunea comertului modern. Piata bauturilor racoritoare a scazut cu 11%, nici vremea nu ne-a ajutat foarte mult anul acesta. Temperaturile au fost mai mici cu 3-4 grade, ploile au fost mai dese, ceea ce ne-a afectat”, argumenteaza Levent Yuksel.
Citeste si:Un nou director general pentru PepsiCo Romania'Razboiul cola' in anii 2000: Totul despre cea mai noua campanie Pepsi-ColaPepsiCo are o noua structura de management
Pentru anul viitor seful PepsiCo Romania ramane realist: o crestere modesta a categoriei bauturilor racoritoare si mentinerea cresterii pe zona snacksurilor.
“Vreau sa ma ui