Distribuitorii de bunuri de larg consum, care intermediază anual vânzări de ţigări, băuturi alcoolice şi alimente în valoare de peste două miliarde de euro, au încercat să-şi majoreze afacerile prin atragerea de branduri noi în portofoliu, care le-au adus un plus de până la 5% în cifra de afaceri din prima jumătate a anului.
Confruntaţi cu o scădere a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun de 9,7% în primele şase luni ale acestui an, distribuitorii s-au văzut nevoiţi să găsească soluţii alternati ve prin care să reziste condiţiilor de pe piaţă. Marii jucători de pe piaţă, la vârful căreia se află în continuare investitorii libanezi care controlează Interbrands şi Top Brands Distribution, spun că piaţa a scăzut anul trecut cu 20- 30% în volum, în mare parte din cauza pieţei negre a ţigărilor. "Faţă de anul trecut, evoluţia pe total business a fost pozitivă, compania înregistrând un plus de 5% în valoare. Pentru acest an estimăm o creştere de 5-10% faţă de 2010", spune Ana Roşioru, new business&development manager în cadrul distribuitorului Whiteland Sales& Mar keting, parte a companiei Whiteland Import Export, cu afaceri de 88 mil. euro în 2009. Din luna mai a acestui an, compania distribuie şi produsele alimentare sub brandurile Pescado (Bonito şi Salmar), Nutisal (brand sue dez premium de mixuri de alune, nuci si alte oleaginoase) şi Mission Foods (lipii Deli Wraps şi tortilla chips, produse în Olanda). Au schimbat strategia cu cel mai mare client Pentru jucătorii din distribuţie, cele mai importante contracte sunt cele încheiate cu producătorii de ţigarete, care generează 70-80% din cifra de afaceri. În cazul distribuitorului Top Brands Distribuiton, numărul doi de pe piaţă, colaborarea cu Philip Morris, producătorul ţigărilor Marlboro, i-a adus anul trecut 80% din cifra de afaceri. "Anul 2011 este un an al schimbărilor majore în activitatea