IAŞI. Nici un pas în faţă pentru Iaşi in fata Bacaului, acesta pare a fi sloganul lui Viorel Hrebenciuc, omul care tace şi face. Nu se bate cu pumnul în piept, cum o fac useliştii ieşeni, ci acţionează la ţintă, cu eficacitate maximă. Are o ocazie, înscrie două goluri. Iaşul are cinci ocazii, dar abia dacă înscrie un gol. Iar suporterii se bucură (la vot) de parcă Iaşul s-ar fi calificat în liga autostrăzilor europene.
De zece ani se tot vorbeşte de autostrada Iaşi-Tg Mureş. Hrebenciuc a tăcut şi a lucrat. În stilu-i caracteristic. Dintr-o dată aflăm că autostrada Bacău-Braşov e o prioritate. Şi se va face mai rapid decât Iaşi-Tg Mureş, autostradă pe care am putea să n-o vedem gata în următorii 20 de ani. Cică nu putem penetra munţii. E prea scumpă operaţiunea, iar bugetul nu-i al Chinei, ci al României.
USL a promis că imediat ce preia puterea va aloca bani pentru aeroportul ieşean. Simirad n-a fost în stare să bage excavatorul. A strâns doar banii, dar n-a făcut licitaţie de teama DNA. USL a profitat electoral de situaţie. A urlat pe toate drumurile că în primele luni de după victorie, va trimite către Iaşi banii necesari.
De la zdrobitoarea victorie roş-galbenă au trecut exact 12 luni. Nici un leu pentru aeroport. Pista nouă se face totuşi, din ambiţia lui Adomniţei şi din zgarcenia lui Moş’ Costică.
Abia acum, guvernul Ponta s-a trezit că are o datorie pentru Iaşi. Nu va da 20 milioane de euro, ci probabil 10. Buni şi ăştia până la urmă.
Doar că şi Hrebe’ are şi el un aeroport. La Bacău. Pentru care vor fi alocaţi de asemenea bani.
120 de kilometri despart cele două localităţi, Iaşul şi Bacăul. Marile capitale europene au de regulă două aeroporturi. Unul la marginea metropolei, celălalt, la zeci de kilometri distanţă. Uneori şi la 120 de kilometri. Nu ştim acum ce gânduri are sforarul PSD. Poate că în visele lui, Bacăul va fi ma