Nemţii domină topul retailerilor cu cele mai mari vânzări de produse FMCG în România şi Cehia, în timp ce britanicii de la Tesco sunt pe primul loc în Slovacia şi Ungaria iar francezii de la Carrefour se află în top 3 numai pe piaţa locală, arată un studiu GFK.
Retailerul german Kaufland conduce topul retailerilor cu cele mai mari vânzări de produse FMCG în România şi Cehia, ocupând poziţia secundă în Croaţia.
Britanicii de la Tesco sunt prezenţi în top trei pe patru pieţe, respectiv Slovacia (locul 1), Ungaria (1), Polonia (2), Cehia (3).
Carrefour ocupă o poziţie pe podium doar în piaţa locală, unde nu este prezent eternul său rival Tesco.
Nemţii de la Lidl au reuşit să urce în top trei retaileri după vânzările de produse FMCG la nici doi ani de la intrarea oficială pe piaţa din România. Discounterul mai este prezent în top şi în alte state, respectiv Slovacia, Croaţia, Polonia, potrivit datelor GFK.
Retailerul Biedronka, liderul pieţei din Polonia, are o reţea de peste 2.100 de magazine, de două ori mai multe decât tot comerţul modern local, unde activează 12 jucători.
Citiţi o analiză a comerţului alimentar românesc pe www.zfcorporate.ro
Notă la hartă: datele GFK analizează doar vânzările de produse FMCG realizate în lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri, cash&carry şi magazine de tip discount în 2012.
Sursa: GFK
Nemţii domină topul retailerilor cu cele mai mari vânzări de produse FMCG în România şi Cehia, în timp ce britanicii de la Tesco sunt pe primul loc în Slovacia şi Ungaria iar francezii de la Carrefour se află în top 3 numai pe piaţa locală, arată un studiu GFK.
Retailerul german Kaufland conduce topul retailerilor cu cele mai mari vânzări de produse FMCG în România şi Cehia, ocupând poziţia secundă în Croaţia.
Britanicii de la Tesco sunt prezenţi în top trei pe patr