Consiliul Judeţean Hunedoara nu mai vrea să fie acuzat că nu alocă bani primăriilor pentru plata indemnizaţiilor pentru însoţitori sau asistenţi personali.
Consiliul Judeţean Hunedoara reprezenta o verigă între guvern şi administraţii locale, când primeau banii din sumele defalcate din TVA, de la judeţ plecau spre localităţi.
Săptămâna trecută, Tiberiu Balint, vicepreşedintele CJH, prezent în Valea Jiului la biroul local, a anunţat că guvernul a reglementat printr-o ordonanţă de urgenţă această problemă. Astfel, primării ca Lupeni, Aninoasa sau Petrila să nu se mai trezească în situaţia de a nu avea bani pentru asistenţii personali. Problema este că, de obicei, banii pentru asistenţii personali, deci angajaţii primăriilor, se mai găsesc. Nu sunt bani destui în bugete pentru însoţitori, aceştia neavând carte de muncă la primării. Iată ce spune OUG 103/ 2013 la art 20: „alin. 1 stabileşte că finanţarea sistemului de protecţie a copilului şi a centrelor de asistenţă socială a persoanelor cu handicap se asigură de la bugetul de stat, din sume defalcate pe TVA, în proporţie de cel mult 75 la sută din necesarul stabilit de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, în baza standardelor de cost calculate pentru beneficiari de serviciile sociale”. Aşadar, pentru finanţarea integrală a acestor cheltuieli, autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să aloce sume din bugetele locale, dar nu mai puţin de 25 la sută. Diferenţe vor apărea totuşi, pentru că primăriile fac bugetul în ianuarie, iar până la mijlocul anului mai apar beneficiari, că nu se îmbolnăveşte nimeni anticipat, cum vrea guvernul, atunci când se fac calculele. Şi ar mai fi o problemă. Unele primării, cum este de exemplu cea din Uricani, nu au primit deloc bani anul acesta pentru însoţitori, de la bugetul de stat. După cum spuneam, însoţitor