Circa 16.000 de vizitatori a atras ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României de la Romexpo, unde agenţiile de turism şi-au prezentat ofertele pentru vacanţa de iarnă, dar şi sejururile pentru vara anului viitor.
„A fost un eveniment reuşit din toate punctele de vedere, reunind cererea şi oferta unui domeniu în continuă schimbare. Chiar dacă situaţia financiară generală a acestor vremuri a mai scurtat perioadele de concediu şi a diminuat bugetele alocate acestora, românii sunt în continuare în căutarea vacanţelor, iar achiziţionarea produselor turistice în regim early booking (rezervări timpurii - n.red.) a fost şi de această dată la mare căutare“, a spus Mariana Suciu, directorul general al centrului expoziţional Romexpo, unde s-a organizat târgul de turism.
Potrivit datelor prezentate, bugetul mediu alocat de vizitatorii de la târg pentru vacanţe în ţară a fost de 270-370 de euro de familie şi de 750-950 de euro de familie pentru o vacanţă în străinătate. „În ceea ce priveşte numărul celor pentru care Târgul de Turism al României a însemnat alegerea unei vacanţe, nu putem da o cifră precisă pentru că la târg se studiază pe îndelete toate ofertele, iar mulţi iau deciziile de cumpărare în zilele ulterioare încheierii evenimentului“, a spus ea.
Târgul de Turism al României, care a avut loc în perioada 14 - 17 noiembrie, a reunit peste 200 de firme din România şi din Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, India, Iordania, Israel, Italia, Turcia şi Ungaria. Mai mult de 60 dintre expozanţi au fost agenţii de turism şi peste 70 au fost oficii de turism locale, regionale şi naţionale, din ţară şi străinătate.
„Peste 20 dintre expozanţii ediţiei de toamnă a Târgului de Turism al României au fost organizaţii şi asociaţii de promovare a regiunilor turistice din România“. Au participat ca expozanţi la târg Asoc