În urmă cu un an, românii din toată ţara îi alegeau pe cei care urmau să ocupe un loc în Parlament. Tot atunci, cele două camere aveau să devină şi mai pline decât în legislaturile precedente, îngrămădind 588 de aleşi.
Gheorghe Udrişte a candidat sub titulatura „Omul-metrou”, promiţând că se va lupta în Parlament pentru proiectele susţinute în timpul în care a fost director la Metrorex.
Primele intervenţii le-a facut încă de la începutul lui 2013 când a depus mai multe amendamente pentru creşterea bugetului de investiţii la metrou.
Acestea nu i-au fost aprobate, motiv pentru care s-a întârziat demararea lucrărilor la magistrala 5 - Drumul Taberei, cele 104 milioane de lei prevăzute de bugetul iniţial, acoperind doar arieratele din anul precedent. El este autorul moţiunii de cenzură adresată lucrărilor de la metrou prin care a explicat ce înseamnă blocările şi întârzierile atât pentru miile de angajaţi, cât şi pentru bucureştenii din zonă şi din tot oraşul.
„Ca urmare a moţiunii au alocat banii necesari pentru lucrările din anul 2013, adică aproximativ 300 de milioane lei. Am mai avut întrebări şi intervenţii, dar şi câteva întâlniri cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti pe tema Magistralei 6 – Gara de Nord-Otopeni. Această magistrală este extrem de importantă atât pentru rezolvarea unor probleme de trafic, de mediu şi va deservi întreaga zonă din nordul oraşului.
În plus, ar fi un proiect rar pentru oraşele din toată lumea, un proiect prin care gările de Nord, Progresul, Basarab vor fi legate de Aeroporturile Băneasa şi Otopeni”, a declarat Udrişte.
Gheorghe Udrişte mai spune că a aplicat la un grant dat de statul elveţian prin care atrăgea peste opt milioane de franci elveţieni pentru studiul de fezabilitate în vederea prelungirii magistralei M4 Lac Străuleşti - Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul, al cărui bene