Inspectorii Corpului de Control al Ministerului Transportului au constatat că garniturile există în acte, dar nu şi pe şine. Raportul arată că acestea au fost sustrase, lucru pentru care nu au primit nicio justifi carea din partea companiei.
Potrivit raportului de control, Compania Naţională de Căi Ferate (CNCF) CFR SA, condusă de George Micu, are în parcul său 2.529 de vagoane de marfă şi uz administrativ. Inspectorii au inventariat în timpul controlului 1.433 de vagoane de marfă şi de uz administrativ, pe care le-au găsit în teren. Despre diferenţa de 1.096 de vagoane, inspectorii menţionează în raportul lor că "se află în evidenţa contabilă, dar nu au fost identificate în teren".
Pentru vagoanele de călători din parcul centralizat al CFR SA, situaţia inventarierii a fost următoarea: din totalul de 103 vagoane de călători aflate în evidenţa contabilă, au fost identificate în teren doar 74, celelalte 29 de vagoane nu au putut fi găsite. Prin urmare, CNCF CFR SA are în momentul de faţă un minus de 1.125 de vagoane.
Cum au dispărut
Inspectorii susţin că principala cauză a dispariţiei vagoanelor o reprezintă faptul că acestea au fost introduse în parcul de material rulant al CNCF CFR SA fără procese verbale de predare – primire care să fie semnate de reprezentanţii părţilor. Această situaţia este valabilă în cazul a 817 vagoane. Despre 143 de vagoane, în raportul de control se menţionează că "au fost sustrase", iar despre alte 100, că nu au fost identificate în teren, deşi figurează în evidenţele contabile. 36 de vagoane au fost predate fără proces verbal către firma SC Atas Prodexim SRL.
Liderul sindical Iulică Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, a declarat pentru "Evenimentul zilei" că toate cele 1.125 de vagoane nu puteau să dispară din curtea CFRului fără ca managerii companiei să cunoască acest lucru: "La un mom