Autostrada Transilvania a intrat în atenţia Guvernului de multă vreme, însă de două zile se discută despre tronsoanele prioritare şi despre finanţări. Tronsonul care traversează Sălajul, respectiv Suplacu de Barcău – Gilău (101kilometri), urmează a fi construit prin parteneriat public privat sau prin concesiune, dar abia după ce se fac exproprierile.
Varianta cea mai potrivită pentru judeţul nostru, dintre cele două, este cea prin parteneriat public privat, deoarece prin concesiune ar însemna ca cel care construieşte autostrada să îşi recupereze banii în timp, eventual dintr-o taxă de drum, susţine preşedintele Consiliului Judeţean, Tiberiu Marc. „Pentru porţiunea noastră de autostradă, care traversează judeţul, lucrurile sunt mai complicate, pentru că nu s-au făcut exproprierile. Practic, tot parcursul viitoarei autostrăzi trebuie expropriat şi asta presupune fonduri necesare pentru plata contravalorii terenurilor pe care urmează că fie construită viitoarea autostradă. Eu cred că acesta este motivul pentru care s-a apelat la varianta de parteneriat public-privat sau de concesiune”, susţine Tiberiu Marc.
În ceea ce priveşte tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, Tiberiu Marc consideră că este bine faptul că va fi finalizat înaintea tronsonului care trece prin Sălaj, deoarece tronsonul respectiv va deschide un acces la autostrăzile din Ungaria şi apoi cele din vestul Europei. În opinia sa, acest lucru va constitui un motiv în plus pentru cei care ar putea fi interesaţi să lege cele două localităţi, Suplacu de Barcău şi Gilău, respectiv tronsoanele Tărgu-Mureş- Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş. „Decizia de a construi prin parteneriat public-privat sau prin concesiune poate fi o decizie care să grăbească investiţia. Indentificarea proprietarilor de pe viitorul traseu al autostrăzii este făcută, din câte ştiu eu, dar nu ştim care va fi sursa de finanţare.