După o lungă perioadă de pauză, scena politică locală s-a încins în urma unui subiect care teoretic nici nu există.
Guvernul a publicat săptămâna trecută un document oficial, denumit ”România 100”, în care prezintă planurile concrete pentru construcția de autostrăzi. Proiectul arată că s-a renunțat complet la autostrada Sibiu-Pitești, singura care rămâne în picioare fiind Sibiu-Brașov. La planuri de viitor apare numai autostrada Sibiu-Rm. Vâlcea. Aceasta din urmă ar urma să fie finanțată din fonduri de coeziune, în vreme ce autostrada Sibiu - Brașov din fonduri de dezvoltare regională. Guvernul şi-a asumat să folosească în perioada 2014-2020 3 miliarde de euro din fonduri europene de coeziune şi alte 1,8 miliarde de euro din fonduri europene de dezvoltare regională.
Ariton: România nu are de pierdut dacă se face Sibiu - Pitești
Liderul PDL Sibiu, senatorul Ion Ariton, insistă pe faptul că valoarea tronsonului de autostradă Sibiu – Pitești, de aprox. 4 miliarde de euro, nu are motivații realiste pentru a nu se realiza, având în vedere susținerea financiară considerabilă a UE. ”România nu are decât de pierdut de pe urma unei asemenea practici. Cerem USL să-și reconsidere poziția față de realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești, pentru a nu aduce România în situația de a fi catalogată drept țară condusă împotriva propriilor ei interese și a respectării angajamentelor asumate în interiorul UE”, susține Ion Ariton.
Turcan: Ponta izolează România
Deputatul PDL Raluca Turcan merge până acolo încât reclamă faptul că prin renunțarea proiectului Sibiu – Pitești, va duce la izolarea Sibiului. ”Prin această decizie, Şova şi Ponta condamnă România la izolare şi face o invitaţie voalată ca cel mai de succes brand românesc la export, Dacia, să fie produs în alte ţări. USL preferă să construiască o autostradă Sibiu-Braşov din fondurile pentru dezvolta