Proiectul de OUG al Ministerului Economiei se referă la cheltuielile de investiţii ale regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local, aferente pistelor, căilor de rulare, platformelor, precum şi echipamentelor conexe acestora, aflate în domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale şi în administrarea regiilor autonome aeroportuare
Cheltuielile de investiţii aferente suprafeţelor de mişcare aeronave - piste, căi de rulare, platforme - şi echipamentelor conexe ce vor fi efectuate pe tot parcursul anului viitor de către aeroporturile regionale vor putea fi finanţate şi de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, se arată într-un proiect de OUG elaborat de Ministerul Finanţelor şi supus dezbaterii publice pe site-ul său.
Până acum, conform OUG 61/2011, regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit, de interes local, aveau doar posibilitatea accesării fondurilor externe nerambursabile disponibile pentru acest sector.
Prin proiectul de ordonanţă se extind posibilităţile de finanţare a aeroporturilor de interes local şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, "având în vedere necesitatea asigurării cadrului legal care să permită suplimentarea surselor de finanţare, a obiectivelor de investiţii aferente domeniului public aflat în administrarea regiilor autonome aeroportuare de interes local, luând în considerare importanţa acestora la asigurarea dezvoltării regiunilor deservite".
Suplimentarea surselor de finanţare se va face însă cu obligativitatea respectării Deciziei Comisiei 2012/21/UE din 20 decembrie 2011 la acordarea ajutorului de stat unui aeroport regional.
Consiliul Judeţean poate cere aeroportului să presteze anumite servicii
"De asemenea, având în vedere că Decizia Comisiei 2012/21/UE conţine clauze explicite privind activităţile ce p