O viziune comună şi o comunicare eficientă între management şi acţionari sunt elementele fără de care o companie nu poate performa, indiferent de ce paşaport şi naţionalitate are acţionarul, este de părere Robert Popescu, CEO al A&D Pharma, liderul pieţei farmaceutice locale.
„În unele locuri, acţionarul încearcă - având intenţii bune, desigur - să vadă că totul merge conform planului şi de aceea se implică mai mult în business. Un lucru pe care l-am observat a fost acela că, în timp, aceste verificări repetate distrug încrederea angajaţilor pe termen lung“, a spus Robert Popescu, răpunzând unei întrebări legate de relaţia dintre managementul local şi acţionariatul străin, în cadrul unui eveniment pe tema leadershipului strategic organizat săptămâna trecută în Bucureşti. În opinia CEO-ului de la A&D Pharma, care conduce un grup cu afaceri de 800 de milioane de euro deţinut de un grup de acţionari francezi de origine libaneză, un procent cuprins între 90 şi 95% din succesul unei companii vine din execuţie, iar rolul liderului este acela de a „trage“ oamenii în direcţia care trebuie.
Nu de aceeaşi părere a fost Călin Cavaleru, managing partner în cadrul firmei de consultanţă şi training HTDI Consult, care a afirmat că, în lipsa viziunii, o execuţie bună nu mai are niciun rost, şi invers.
„Cele două (viziunea şi execuţia - n.red.) trebuie să funcţioneze în paralel. Este foarte important ca liderii să fie un exemplu pentru angajaţi. Am lucrat într-un mediu în care liderii cereau punctualitate oamenilor, dar ei veneau, în general, la birou la ora 11, după ce jucaseră o partidă de tenis“, a spus Cavaleru.
Una dintre cele mai dificile etape traversate de către managerii unor companii locale este legată de modul în care se poate gestiona o integrare, în cazul în care compania trece printr-un proces de achiziţie.
„Este destul de greu ca, at