Ruta Bucureşti - Piteşti - Râmnicu Vâlcea - Sibiu (DN 7) este cea mai uzitată cale de transport de către camioanele grele, a spus la ZF Live Dan Cotenescu, manager al Dacodasoft, companie care administrează bursatransport.ro.
„Cifra zilnică raportată de CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică – n.red.) este de aproape 1.900 de camioane pe valea Oltului. Pe DN1, varianta propusă actualmente de guvern, cifra este de 1165. Dacă luăm în considerare şi centrele industriale auto care funcţionează astăzi la Ploieşti şi Craiova, rezultă că acel culoar de transport gândit pe Valea Oltului este preferabil“, a spus managerul.
Guvernul şi-a planificat să finalizeze până în 2018 o autostradă care să traverseze de la vest la est România, între Nădlac şi Constanţa, dar care nu va ajunge şi pe ruta Sibiu -Piteşti, aşa cum era stabilit iniţial, ci pe ruta Sibiu - Braşov - Ploieşti, potrivit unui document publicat de guvern, intitulat „România 100“, cu trimitere la faptul că în 2018 se vor împlini 100 de ani de la Marea Unire.
Porţiunea Sibiu - Râmnicu Vâlcea este pusă de guvern la capitolul „priorităţi până în 2022“, ceea ce înseamnă că autostrada peste munţi care ar trebui să ofere o alternativă pentru Valea Oltului, considerată una dintre cele mai aglomerate şi periculoase din ţară, va fi gata peste aproape un deceniu.
„Dacă specialiştii tehnici şi financiari mi-ar confirma părerea, prima autostradă pe care aş construi-o dacă aş fi la guvernare ar fi Bucureşti - Piteşti - Vâlcea - Sibiu, până la Nădlac. Prin lipsa acestei autostrăzi, pierderile transportatorilor pot fi cuantificate în fiecare zi“, a mai spus Cotenescu. Continuarea pe ZFCorporate
Ruta Bucureşti - Piteşti - Râmnicu Vâlcea - Sibiu (DN 7) este cea mai uzitată cale de transport de către camioanele grele, a spus la ZF