Decât să accizeze carburanţii mai ceva ca pe diamante, Guvernul ar face mai bine să-şi fixeze atenţia pe o sursă aducătoare de miliarde - dar nu în conturile statului - pe care ar putea institui oricâte taxe şi suprataxe ar dori, fără a risca să-şi pună electoratul în cap. E vorba de „hingherii” de maşini, cei care de mulţi ani dau atacuri la drumul mare, confiscând maşinile cetăţenilor.
Să fie clar: nu mă refer aici la nesimţiţii care îşi lasă vehiculele aiurea blocând traficul, ci la şoferii obligaţi să plătească multe milioane unor tâlhari care le-au ridicat automobilul lăsat mai „neortodox” pe marginea trotuarului. Şi asta pentru că primăriile nu s-au sinchisit să rezolve problema parcărilor în 23 de ani.
Nimeni nu se mai îndoieşte că toată povestea cu ridicatul maşinilor e o cârdăşie între primari, consiliile locale şi firmele unor cotizanţi la partid. Primăriile încasează doar 20% din banii luaţi cu japca de la proprietarii de maşini, restul alimentând conturile unor „întreprinzători” care au investit în câteva platforme şi care încasează anual sume fabuloase pentru o prestaţie dovedită ilegală în instanţă. Zilele trecute, Curtea de Apel Bucureşti a emis o hotărâre definitivă şi irevocabilă prin care ridicarea maşinilor în două sectoare ale Capitalei devine ilegală, iar şoferii păgubiţi devin îndreptăţiţi să ceară înapoi banii luaţi imoral (şi ilegal de acum).
Dacă tot îi place premierului să rezolve problemele delicate pasându-le la tot felul de comisii, n-ar fi rău să dispună înfiinţarea uneia care să ancheteze toate iţele acestor afaceri cu încrengături în primării, inclusiv unde au mers banii din taxele percepute de samsarii de maşini. Şi ce impozite au plătit. Nu de alta, dar multă lume ar fi interesată să afle detalii. Asta până când „hingherii” nu se bagă singuri în insolvenţă, aflând că instanţele le-au pus gând rău. Oricum, „comisia