Automobile care se conduc singure disponibile pentru orice buzunar, acesta este visul lui Ionuț Budișteanu, unul dintre cei mai promițători tineri din țara noastră
După ce a urmat cursurile online ale unui profesor din Statele Unite despre mașinile autonome, tânărul Ionuț Budișteanu, în vârstă de 20 ani, a creat propria sa versiune de vehicul autonom cu care a câștigat, în acest an, Marele premiu Intel International Science and Engineering Fair (Intel ISEF) din Statele Unite. El a fost inclus, totodată, în topul celor mai influenţi 16 tineri ai anului, clasament realizat de publicaţia americană „Time“. Spre deosebire de mașina care se conduce singură de la Google, care are un cost 75.000 de dolari, prototipul lui Budișteanu nu costă decât 4.000 de dolari.
„Maşina Google și toate celelalte mașini autonome, vreo 10-15 la număr, utilizează un lidar 3D (dispozitiv care folosește teledetecția bazată pe laser) produs de compania Velodyne, care costă 75.000 de dolari. Este singura companie care produce astfel de dispozitive. Lidarul pe care eu l-am produs și testat costă vreo 200 de dolari, dar nu este suficient de performant precum cel de la Velodyne. În procente, are o acuratețe de doar 18% faţă de cel de la Velodyne. Acum lucrez la finalizarea lidarului cu o rezoluţie de opt megapixeli pe secundă, care va fi la fel de performant ca al americanilor, dar care va costa maximum 2.000 de dolari“, explică Budişteanu. Cheia maşinii fără şofer este acest lidar 3D. Realizarea lui este destul de complexă, iar Budişteanu caută colaboratori, în special studenţi la Electronică, persoane care să-l ajute să termine cât mai repede proiectul.
„Problema la lidarul pe care l-am construit eu, în valoare de 200 de dolari şi pe care l-am testat în Vâlcea, este că recunoaşte pietonii până la maximum 15 metri, şi astfel nu se pot lua decizii destul de b