Acum câteva zile, conducerea Drumurilor Naționale Sibiu anunța utilizarea unei ”soluții-minune” de deszăpezire a drumurilor, mai ieftină și mai eficientă decât sarea sau clorura de calciu sau magneziu.
Atica TZ-1 se numește soluția produsă la Vâlcea. ”Este un produs lichid din gama celor utilizate la deszăpezirea drumurilor, prevenirea înghețului și menținerea carosabilului. Produsul nu este toxic și nu afectează mediul înconjurător. Are remanență, nu înfundă rețeaua de canalizare precum materialele clasice folosite (sarea sau nisipul) și se poate folosi până la -32 de grade Celsius”, se arată în prezentarea făcută produsului relativ recent lansat pe piață. Soluția românească poate fi folosită atât pe carosabil umed, cât și uscat, fiind recomandat atât pentru topirea zăpezii, cât și pentru prevenirea înghețului.
”Pentru că este vorba de un produs nou, reacția pieței este una precaută. Asta până este testat prima dată. Clienții noștri apreciază faptul că această soluție nu corodează asfaltul, fapt luat în considerare mai ales pe străzile și drumurile noi, care sunt în garanție. În plus, nu este nici toxic, prin urmare panseluțele plantate toamna pe spațiile verzi din apropierea străzilor nu au de suferit de pe urma unor astfel de soluții”, susține unul din distribuitorii sibieni ai soluției amintite.
Costuri de deszăpezire
Atica TZ-1 a fost folosită iarna trecută pentru deszăpezirea orașului Cisnădie, a orașului Hunedoara, dar și pentru Transfăgărășan. ”Aici este potrivită o astfel de soluție deoarece avem de-a face cu o zonă protejată, iar sarea afectează în mod evident plantele de pe marginea drumurilor”, arată administratorii drumurilor de munte. ”Este și cea mai ieftină soluție pe care o folosim. Nu a fost folosită până acum pentru că este o metodă nouă și acum a fost introdusă”, a explicat Liviu Crețu, directorul secției Drumuri Nați