Guvernul prelungeşte din nou termenul până la care primăriile pot depune cereri la direcţiile regionale ale finanţelor publice, respectiv 16 decembrie, pentru a li se aloca sumele defalcate din TVA rămase nerepartizate, cu care să plătească datoriile fiscale înregistrate la data de 29 noiembrie, conform unui proiect de ordonanță de urgență elaborate de Ministerul Finanțelor. Prin ordonanţa guvernului privind prima rectificare bugetară a fost aprobată alocarea sumei 1 un miliard de lei, pe judeţe, pentru achitarea plăţilor restante înregistrate la data de 31 iulie în contabilitatea primăriilor, inclusiv a instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local, şi a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, faţă de furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări ori faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.
La ultima rectificare bugetară, din luna octombrie, a fost prelungit termenul de depunere a cererilor depuse de primării la direcţiile generale regionale ale finanţelor publice până la 29 noiembrie, în vederea alocării sumelor rămase nerepartizate, pentru achitarea plăţilor restante înregistrate la 30 septembrie în contabilitatea acestora. Până în prezent sumele au fost utilizate în proporţie de 19,08%.
Într-un proiect de ordonanţă de urgenţă a Guvernului se prevede o nouă prelungire a termenului de depunere a cererilor de către primării până la 16 decembrie.
Sumele repartizate vor fi utilizate exclusiv pentru stingerea obligaţiilor fiscale restante înregistrate la 29 noiembrie către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, inclusiv a instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi a spitalelor publice din reţeaua autor