Incredibil. Nimeni nu ne poate spune unde se duc banii din acciza 007. „Ei merg în găleata bugetului, o plăcintă în care pui ouă, făină... şi faci aluatul. De aici, se taie o felie, mai mare decât suma colectată din acciză, şi se alocă pentru autostrăzi şi drumuri naţionale – 6,2 miliarde lei, în timp ce încasările din acciza repectivă reprezintă 2,6 miliarde de lei, cu tot cu TVA. Cu toate acestea, nu am voie să afirm că banii din majorarea accizei merg, exact, într-un anume loc” spune ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea. Tot el precizează că, la bugetul pentru autostrăzi şi drumuri, pe lângă alocările din „banul naţional”, mai intră şi banii proveniţi din împrumuturi externe, precum şi cei din fondurile europene, „pentru că am depus cofinanţarea”. În total, pe domeniu, cele şase miliarde de mai sus. Prioritar, din aceşti bani, vor fi finanţate, în 2014, două tronsoane de pe necontenita gaură neagră, A3: 600 de milioane de lei, Comarnic – Braşov, şi 256 de milioane de lei, Suplacu de Barcău – Borş. Concret, din banii alocaţi primului tronson vor fi cheltuiţi, anul viitor, doar 130 milioane de lei, pentru exproprieri, restul banilor, din cele 600 de milioane alocate, constituind o sumă imobilizată până în momentul în care CE va admite că proiectul, încă nediscutat şi nesemnat, este unul public-privat. Împreună cu cele 256 milioane de lei, alocaţi celui de-al doilea tronson, fac, rotund, cam 400 de milioane de lei, însemnând a şasea parte (şi ceva) din totalul sumei provenite din acciza 007, respectiv a 15-a parte (şi ceva) din bugetul total, alocat construcţiei de autostrăzi şi drumuri naţionale. Restul de bani, potrivit explicaţiilor ministrului, vor intra în construcţia unor centuri ocolitoare şi repararea câtorva DN-uri. Incredibil. Plătim rovinietă, acciză, majorare de acciză, taxă de drum, de pod, impozite pe maşini, taxe de înmatriculare, de poluare, d