„Toate drumurile duc la... Brașov“, așa poate fi catalogată noua „proiecție“ de dezvoltare a infrastructurii rutiere a României prezentată de Guvern, care nu mai ține cont de coridoarele europene, ci de interesele baronilor și de proiectul de „maximă importanță“ - autostrada de weekend
O joacă de copii – așa poate fi catalogată „Strategia de dezvoltare a rețelei de autostrăzi 2014-2018“, prezentat zilele trecute de guvernanți. Câteva hărți, fără număr de kilometri, o prezentare succintă și discutabilă privind sursele de finanțare, prezentarea „orașului Sălaj“ pe harta României, modificarea traseului de pe o zi pe alta pentru a cuprinde Focșaniul pe autostradă, omiterea Centurii de Sud a Capitalei – sunt doar câteva dintre erorile noii strategii a Guvernului USL. Fără a ține cont de impactul socio-economic, fără a lua măcar în considerare datele Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și fără a se ține cont de părerile transportarilor, planul „România 100“ nu este altceva decât o nouă promisiune electorală.
Se amână traversarea României pe autostradă
Unul dintre punctele-cheie care ar fi trebuit să stea la baza unei strategii este o autostradă care să traverseze teritoriul țării și care să fie conexată la rețeaua de autostrăzi a statelor vestice, unde ajung peste 70% din exporturile naționale. Proiectul prioritar european 7, de la Budapesta la Atena, cu ramificația de la Arad la Constanța, trebuia să fie gata la finele acestui an. Oficialii de la Bruxelles au prelungit termenul cu încă 2 ani de zile, dar nici așa nu ne putem încadra în termen cu niciunul dintre cele două sectoare care trec pe teritoriul României. Dacă Sibiu-Pitești a fost trasă pe linie moartă, preferându-se varianta Sibiu-Brașov-Ploiești (detalii mai jos), autostrada Timișoara-Calafat (sector inclus pe axa Budapesta-Sofia-At