Strategia de business reprezintă adesea o modalitate prin care managerii pot obţine o eficienţă a costurilor mai bună decât jucătorii de pe aceeaşi piaţă, este de părere Luis Huete, profesor la şcoala spaniolă IESE Business School, una dintre cele importante şcoli de afaceri din Europa.
„În 50% din cazuri, o parte semnificativă a strategiei de business înseamnă cum să faci lucrurile exact cum le fac competitorii tăi, dar cu o eficienţă a costurilor mai bună. Abia apoi vine vorba despre cum poţi să faci lucruri prin care clienţii să fie mai mulţumiţi de produsele şi serviciile companiei. Important este, pentru reuşită, să le îmbini pe ambele într-o strategie coerentă pe care să o foloseşti într-un model de business sustenabil“, a spus Huete, prezent săptămâna trecută la un eveniment organizat de firma de training Exec-Edu şi Learning Network pe tema leadershipului strategic.
Unul dintre pericolele cu care se confruntă marile companii din toată lumea este însă acela că nu acordă o foarte mare importanţă folosirii unui model de leadership prin exemplu, adică al unui lider care să conducă compania după propriul model de urmat. Huete spune că un comportament al şefilor care nu este considerat exemplar poate dăuna businessului, mai ales în cazul companiilor în care cea mai mare pondere a angajaţilor este formată din personal calificat.
„Un lider bun trebuie să conducă prin propriul exemplu, să aibă o viziune clară, să ştie cum să abordeze oamenii din execuţie, să construiască liante între departamente, să forţeze oamenii să colaboreze şi să creeze o credinţă puternică în companie potrivit căreia numai lucrând împreună se poate ajunge la rezultatele dorite“, a mai spus Huete.
Întrebat despre cum a schimbat criza modelul de leadership folosit în companiile din Spania, Huete a spus că perioada economică dificilă i-a forţat pe managerii spanioli s