Premieră în administraţia bihoreană: după ce a angajat un consultant care să elaboreze strategia judeţului pentru perioada 2014-2020, Consiliul Judeţean caută un altul care să-i organizeze licitaţiile pentru lucrările de peste 5 milioane euro ce vor fi derulate în următorii trei ani cu fonduri UE.
Ideea aparţine preşedintelui Cornel Popa, care susţine că angajaţii Serviciului de Achiziţii sunt insuficient pregătiţi şi prea puţini în comparaţie cu volumul de muncă, dar şi pentru a nu fi acuzat de "trântirea" licitaţiilor.
Externalizare
CJ Bihor se pregăteşte de externalizarea unora dintre atribuţiile propriului serviciu de achiziţii, anunţând în SEAP că angajează, prin cerere de oferte, "servicii de consultanţă şi asistenţă tehnică în derularea procedurilor de achiziţii publice, precum şi de asigurare a managementului procedurilor de achiziţii publice aferente proiectelor de investiţii cu grad ridicat de complexitate", a căror valoare depăşeşte 5 milioane euro şi sunt finanţate cu fonduri UE. CJ ar urma să încheie cu societatea de consultanţă un acord-cadru pe 36 de luni, contra unei sume de până la 177.476 lei. Banii vor fi achitaţi doar dacă va fi nevoie de serviciile consultantului, în baza unor contracte subsecvente (între unul şi patru) care vor fixa obligaţiile specifice ale consultantului pentru tot atâtea licitaţii.
Condiţiile puse sunt cele obişnuite: ofertanţii să nu aibă datorii, în ultimii trei ani să fi dus la bun sfârşit contracte similare de minimum 168.000 lei şi să aibă specialişti în mai multe domenii - jurişti, economişti, ingineri în instalaţii de apă-canal, instalaţii electrice, drumuri şi poduri, construcţii civile şi mediu. Scopul, susţine CJ, ar fi eliminarea riscurilor de proastă gestionare a licitaţiilor cauzate de "aglomerarea excesivă a aparatului propriu prin repartizarea unui număr foarte mare de sarcini în rapor