Ambalator, casier, vânzător sau promoter sunt doar câteva dintre posturile pentru care angajatorii scot cele mai multe poziţii la concurs pe final de an pentru a face faţă cererilor în creştere în perioada sărbătorilor.
Cele mai multe dintre joburile vizate nu necesită o pregătire specializată şi nici asumarea unui contract de muncă pe o perioadă nedeterminată, companiile preferând angajările în regim temporar. Astfel, cei care sunt în căutarea unui venit suplimentar pe final de an (studenţi, în general), pot câştiga între 100 şi aproape 200 de euro pentru câteva zile de lucru.
“Finalul de an corespunde perioadei în care companiile creează o serie de oportunităţi sezoniere, în special cele din retail şi servicii. Acestea sunt în general posturi care nu necesită o pregătire specializată, dar fac apel la abilităţi personale precum cele de relaţionare, atenţie distributivă şi îndemânare. Printre posturile des întâlnite se numără cele de casier şi vânzător, de care companiile au nevoie pentru a face faţă numărului sporit de clienţi, retailul alimentar fiind unul din principalii utilizatori. Apoi, o oportunitate sezonieră corelată cu traficul sporit de clienţi în magazine este cea de promoter”, potrivit reprezentanţilor firmei de recrutare şi închiriere de muncă temporară ManpowerGroup România, al treilea cel mai mare jucător de pe această piaţă.
Aceştia precizează că programul tipic al unui promoter este de şase ore pe zi (inclusiv în weekend), iar remuneraţia variază între 400 şi 800 de lei (adică între 90 şi 180 de euro). În general, perioada de lucru pentru un promoter care se angajează pe final de an (de sărbători) este de una sau două săptămâni, iar remuneraţia este calculată la numărul de ore lucrate.
Pentru a obţine un astfel de job candidaţii trebuie să fie prezentabili, comunicativi şi convingători şi să aibă un nivel ridicat de ene