Anamaria Spătaru: Dintr-un sondaj publicat de curând de IMAS, rezultă faptul că în ultimii 20 de ani publicul de teatru, ca număr, a rămas constant, cel al operelor şi filarmonicilor dublându-se. La prima vedere ar părea optimist şi simplu să atragi oamenii spre sala de concert, dar în realitate ştim că nu este deloc aşa. În calitate de director al Orchestrelor şi Corurilor Radio şi mai de curând al Centrului Cultural Media care le înglobează, ce soluţii aţi găsit pentru a creşte prestigiul acestor formaţii muzicale şi pentru a aduce publicul la Sala Radio?
Oltea Şerban Pârâu: Pentru ca publicul să vină – şi mă refer aici la publicul nou al Sălii Radio şi nu numai la abonaţii tradiţionali – în primul rând trebuie să ştie că Sala Radio există şi că aici se întâmplă evenimente ce uneori concurează cu cele pe care le propune Festivalul “Enescu”. Să dau ca exemplu prezenţa în actuala stagiune a unor vedete internaţionale ale operei precum Elena Moşuc, Laura Tătulescu, Roxana Constantinescu, Teodora Gheorghiu, Ruxandra Donose, Teodor Ilincăi, a unor mari dirijori cu cotă internaţională precum Julien Salemkour sau David Gimenez, dar şi a soliştilor şi dirijorilor Orchestrelor Radio, Tiberiu Soare, Horia Mihail, Răzvan Suma, Gabriel Croitoru, Alexadru Tomescu, pentru a menţiona doar numele cele mai cunoscute. Cheia este o promovare cât se poate de incisivă, inclusiv în mediile online şi în reţelele de socializare, dar şi o ofertă de conţinut de nivel artistic cât mai înalt. Chiar dacă atracţia pentru muzica clasică nu este punctul forte al publicului românesc, avem iubitorii de muzică noi, pe care reuşim să îi aducem prima dată la Sala Radio pentru o primă experienţă de muzică clasică. Cel puţin 10 săli sold out, cu locuri vândute în picioare în trei luni la concerte de stagiune, cred că este un record local.
Luna decembrie este una plină de evenimente şi de