Piata romaneasca de publicitate ar urma sa creasca usor, cu 1,9%, in 2014, dupa cinci ani de caderi succesive, potrivit celor mai noi estimari ale agentiei Zenith Romania, parte a retelei internationale de media ZenithOptimedia. In ultima prognoza privind evolutia pietei globale si locale de publicitate, prezentata luni, reprezentantii Zenith se declara "rezervat optimisti" in privinta Romaniei. Ei arata ca vor fi "evenimente de anvergura care ar trebui sa atraga si la nivel local investitii aditionale", iar scaderea de pana acum "a depasit si cele mai negre estimari", dar "politicul local isi poate pune amprenta, asa cum a mai facut-o in acesti ultimi ani, adancind criza in care industria de media se afla deja".
Ce spune prognoza Zenith despre evolutia pietei locale:
"In privinta Romaniei, suntem rezervat optimisti. Ne asteptam ca 2014 sa fie anul mult asteptat si sa schimbam sensul trendului. Suntem optimisti pentru ca avem evenimente de anvergura care ar trebui sa atraga si la nivel local investitii aditionale. Suntem optimisti pentru ca, indifferent de evolutia GDP-ului sau scaderea consumului, scaderea cumulata din ultimii ani ai pietei de media a depasit si cele mai negre estimari.""Suntem totusi rezervati, caci politicul local isi poate pune amprenta, asa cum a mai facut-o in acesti ultimi ani, adancind criza in care industria de media se afla deja.""Au trecut 5 ani de caderi succesive, 2014 il preconizam pe crestere usoara de 1.9%. Dincolo de valoare, credem ca importanta majora a trendului si in sustenabilitatea lui pentru anii urmatori.""TV-ul ramane dominant in mix-ul media, dar ne asteptam la o usoara scadere si o stabilizare a mediilor non-TV, pe fondul cresterii atat a investitiilor, cat si a ponderii in mix a digitalului.""Digitalul, care a reusit sa devina a 2-a medie ca importanta dupa TV in 2013, isi continua cresterea naturala. Ne a