Peste 50% dintre români au făcut cumpărături de Black Friday în acest an, comparativ cu 31% în 2012, dar numai 26% dintre ei sunt mulțumiți de reducerile aplicate, arată un studiu realizat de Exact Cercetare și Consultanță, trimis astăzi redacției.
Peste 27% dintre cei care au făcut cumpărături cu această ocazie consideră că au beneficiat de o reducere cuprinsă între 10% și 20%, iar 25% de un discount de 5-10%. Un procentaj de 40% dintre românii care au profitat de Black Friday se așteptau, însă, ca reducerile aplicate să fie mai mari, de circa 40%-50%.
Cele mai cumpărate produse au fost electrocasnicele (24%), calculatoarele și accesoriile PC (18%) și electronicele (13%). Dintre cumpărători, 38 de procente au ales Emag, locurile 2 și 3 fiind ocupate de Altex (12%) și Flanco (11%).
Numărul mediu de produse achiziționate de Black Friday a fost de 2,3, aproximativ egal cu cel de anul trecut (2,4), însă suma medie cheltuită în acest an a fost de 935 de lei, față de 690 de lei în 2012, potrivit sursei citate.
27% dintre cumpărătorii anului 2013 au optat pentru produse între 100 și 300 de lei, în timp ce 16% au cumpărat bunuri în valoare de 300-500 lei. Gama de prețuri 700-1.000 lei a a atras 11% dintre achizitori, la fel cu cele ce au depășit valoarea de 2.000 de lei.
Un procentaj de 86% dintre cei care au făcut cumpărături în intervalul 22-30 noiembrie au afirmat că și-ar fi dorit să cumpere mai multe produse cu ocazia reducerilor, însă nu au făcut-o deoarece fie reducerea nu li s-a părut atractivă (52%), fie nu au găsit în lista reducerilor produsul dorit (31%), mai arată studiul.
În acest an, magazinele au aplicat reducerile în două zile diferite: 22 și 29 noiembrie, înregistrând 48,5%, respectiv 20% din cumpărători. Dintre aceștia, 65% au optat pentru achiziții online, în timp ce 35% au cumpărat direct din magazin. 50% dintre resp