Consilierii locali vor aproba, miercuri, în şedinţă, un proiect de hotărâre care prevede construirea unui pasaj pietonal subteran de legătură între pasajele existente în faţa gării din municipiul Cluj-Napoca. Durata de realizare a noului pasaj este de zece luni, iar valoarea totală a investiţiei, fără TVA, se ridică la suma de 5.197.746 de lei.
Potrivit referatului de aprobare, legătura se propune a se realiza pe sub trotuarul şi parcarea din faţa staţiei CFR, respectiv staţia de lung parcus (gara mare), printr-un pasaj pietonal subteran care va uni cele două accese situate faţă în faţă: accesul vestiv al pasajului pietonal municipal de pe strada Horea, situat pe trotuarul din faţa gării şi accesul estic al pasajului pietonal al CFR din Piaţa Gării spre gara mare.
„Această zonă este aglomerată din punct de vedere rutier deoarece se află pe culoarul de tranzit spre Zalău-Bistriţa, zona este aglomerată şi din punct de vedere pietonal datorită prezenţei unui obiectiv foarte important al municipiului, gara CFR, iar pe strada Locomotivei din vecinătatea gării se află Autogara Cluj-Napoca. De asemenea, în această zonă au staţie toate mijloacele de transport în comun”, se arată în documentul citat.
În prezent, cele două pasaje pietonale subterane funcţionează separat, iar legătura între ele se face la suprafaţă pe trotuarul din faţa gării CFR (gara mare) sau pe spaţiul refugiului de tramvai din faţa gării mari.
„Pietonii, datorită ieşirii din subteran au tendinţa de a traversa strada Căii Ferate prin locuri nepermise, punând siguranţa lor dar şi a celorlalţi participanţi la trafic în pericol şi îngreunează traficul auto. Din aceste cauze se impune lgarea subterană a ceor două pasaje pritr-un tunel pietonal pe sub trotuarul din faţa gării mari”, se mai arată în proiectul de hotărâre.
Finisajele interioare vor presupune montarea unui tavan fals, execu