Consorţiile Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) şi Impregilo - Salini, din Italia, au depus luni ofertele finale pentru construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov, în vreme ce compania UMB Spedition a renunţat să mai depună oferta, a anunţat Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.
„Pentru atribuirea «Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construirea, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Braşov, Tronsonul Comarnic-Braşov, km 110+600 - km 168+600» îşi anunţase participarea şi firma UMB Spedition. Precizăm că această societate a renunţat să mai depună oferta. Pe data de 20 decembrie 2013 se va stabili oferta câştigătoare“, se arată în comunicatul instituţiei.
Retrageri pe parcurs
Pentru acest tronson, ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, firme deţinute de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini, din Italia. La începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China Communications Construction a anunţat cã se retrage.
Taxă de 3 euro pe suta de kilometri
Costul de construcţie al autostrăzii este în jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie a anului viitor şi ar putea fi încheiate în 2016 sau 2017, a declarat în noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, la emisiunea "După 20 de ani", difuzată de Pro TV.
Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii, în lungime de 58 de kilometri, ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/100 de kilometri.
De finanţarea proiectului s-au arătat interesate BEI, BERD şi Banca Mon