Pasajul de sub piaţa Gării se degradează pe zi ce trece - nu a fost reabilitat de ani de zile, e o zonă infectă iar aici se văd neatinse multe elemente din vremea fostului regim comunist - dar Primăria vrea să construiască un pasaj pietonal care să facă legătura între acesta şi pasajul de sub liniile de cale ferată.
Zona e aglomerată: aici au staţii toate mijloacele de transport în comun - tramvaiul, troleibuzul şi autobuzele, în plus aici se află gara CFR şi autogara, cu trafic pietonal intens, şi în zonă circulă şi automobilele care se îndreaptă spre Zalău.
Pasajul pietonal ar urma să fie realizat pe sub trotuarul şi parcarea din faţa gării. "Pasajul, prin amplasare şi legăturile esenţiale pe care le formează în cadrul tramei de trafic, joacă un rol esenţial în fluidizarea circulaţiei pietonale şi sporirea siguranţei pietonilor", arată proiectul Hotărârii de Consiliu Local ce va fi analizat în această săptămână.
Acum cele două pasaje pietonale subterane funcţionează separat, iar legătura se face la suprafaţă, pe trotuarul din faţa gării sau prin staţia de tramvai. "Pietonii, datorită ieşirii din subteran, au tendinţa de a traversa strada Căii Ferate prin locuri nepermise, punând siguranţa lor, dar şi a celorlalţi participanţi la trafic, în pericol, şi îngreunează traficul auto", mai arată proiectul de HCL.
Pasajul ar urma să aibă o lungime totală de 96 de metri şi ar urma să fie realizat în 10 luni. Va costa, în total, 5,2 milioane de lei.