Asocierea Vinci (Franta) – Strabag (Austria) – Aktor (Grecia) si asocierea Impregilo SpA/Salini (Italia) au depus ofertele finale pentru realizarea in concesiune a autostrazii Comarnic si Brasov, potrivit Departamentului de Infrastructura condus de Dan Sova. Decizia finala privind constructorul va fi luata pe 20 decembrie. Tronsonul de autostrada lung de 58 de kilometri si care va costa in jur de 1,2 miliarde de euro ar urma sa fie prima autostrada romaneasca facuta in concesiune si pe care constructorul va pune taxa. Aceasta este a treia incercare de a concesiona lucrarea, dupa doua tentative esuate in trecut: in 2004 (cu firma Vinci) si in 2009 (cu asocierea Vinci-Aktor).
Se actualizeaza
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura, institutie condusa de ministrul delegat Dan Sova, a anuntat ca pe 9 decembrie au fost depuse ofertele finale pentru realizarea in concesiune a autostrazii A3 Comarnic – Brasov. Potrivit institutiei, doua asocieri au depus ofertele finale: Asocierea VISTRADA Nord (Vinci/ Franţa, Strabag/Austria şi Aktor /Grecia) Asocierea Impregilo SpA/Salini (Italia).
Castigatorul, decis pana pe 20 decembrie
Potrivit institutiei conduse de Dan Sova, castigatorul pentru concesionarea autostrazii Comarnic – Brasov pe o perioada de 30 de ani, timp ce include si perioada de proiectare si executie a autostrazii, va fi decis si anuntat pe 20 decembrie.
Potrivit informatiilor publicate pe site-ul electronic de achizitii publice odata cu lansarea licitatiei, tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov are o lungime de 58 de kilometri, iar valoarea estimata de CNADNR este de 5,32 miliarde de lei fara TVA ( total: 1,2 miliarde de euro, 21 milioane de euro/km).
Durata contractului este de 360 de luni (30 de ani), incepand de la data atribuirii contractului sau de la emiterea ordinelor de incepere a lucrarilor, aceas