Scris de Dan Birta - Marţi, 10 decembrie 2013, începând cu ora 9:30, AJOFM Bihor va organiza „Ziua Porţilor Deschise” la sediul instituţiei din Oradea, respectiv la punctele de lucru din Aleşd, Marghita, Salonta şi Beius.
„Participanţii vor putea vedea modul de organizare funcţională al instituţiei, respectiv fluxul de acordare a serviciilor către clienţi fie angajatori, şomeri sau alte persoane aflate în căutarea unui loc de muncă”, informează Békési Csaba, directorul executiv al AJOFM Bihor. Manifestarea este ocazionată de împlinirea la 10 decembrie 2013 a 15 ani de la prima întâlnire a Consiliului de Administraţie al ANOFM . Este ziua în care, în anul 1998, s-a înfiinţat Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, împreună cu agenţiile teritoriale.Activitate
În toată această perioadă, AJOFM Bihor a avut ca obiective principale: stimularea ocupării forţei de muncă şi creşterea gradului de ocupare; prevenirea şomajului; acordarea serviciilor de formare profesională a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă; asigurarea egalităţii de şanse şi combaterea discriminării pe piaţa muncii; creşterea incluziunii sociale; protecţia persoanelor în cadrul sistemului asigurărilor pentru şomaj; facilitarea liberei circulaţii a lucrătorilor în statele UE şi alte state cu care România a încheiat tratate, acorduri, convenţii şi înţelegeri şi sprijinirea cetăţenilor români în vederea încadrării în muncă în statele cu care România are încheiate acorduri bilaterale în domeniul forţei de muncă
Pentru realizarea obiectivelor sale, AJOFM Bihor a implementat politici şi programe de ocupare a forţei de muncă, a furnizat servicii de prevenire a şomajului, a organizat servicii de formare profesională, a acordat servicii de informare, consiliere şi orientare profesională, a asigurat stabilirea, plata şi evidenţa drepturilor bănesti suportate din bugetul asigurări