Agentia Nationala de Securitate a SUA colecteaza discutiile de pe chat ale celor care joaca online Warcraft si Second Life, se arata intr-un document furnizat de Edward Snowden, fost consultant al CIA si NSA.
Propunerea a venit de la un analist al NSA care a scris un raport catre superiorii sai, in care atragea atentia ca efortului de supraveghere electronica ii scapa lumea comunitatilor virtuale de gameri, scrie The Guardian.
Agentiile secrete se tem ca printre clanurile de orci, elfi si goblini, s-ar putea adaposti si teroristi.
NSA si GCHQ, agentia similara din Marea Britanie, au devenit din ce in ce mai interesate sa infiltreze uriasele comunitati de gameri online, si mai ales reteaua online care are la baza consola Xbox a Microsoft, pe care joaca aproximativ 48 de milioane de utilizatori.
Amenintarea lui Cameron: Ce ar putea pati ziarele care mai publica dezvaluirile lui Snowden
Astfel, exista unitati in cadrul NSA care se ocupa cu crearea unor personaje virtuale care sa interactioneze cu alti utilizatori in aceste jocuri. De asemenea, au fost intreprinse eforturi de recrutare a unor jucatori.
Documentul NSA, intitulat "Cum sa folosim teroristii care joaca si mediul virtual", puncta riscurile ce vor aparea daca aceste comunitati online vor ramane nesupravegheate, descriinde-le drept locuri unde tintele serviciilor secrete se pot ascunde la vedere.
Potrivit acestui raport, sunt atat de multi agenti secreti ai SUA care folosesc mediul virtual, incat trebuie construita o structura de coordonare pentru ca acestia sa nu se deranjeze si sa nu se spioneze unii pe altii.
Documentul nu indica daca tot acest efort a dat si vreun rezultat, nici daca exista vreo dovada ca teroristii au folosit acest mediu pentru a comunica asa cum profeteau serviciile secrete.
NSA inter