Industria auto a generat, constant, în criză, 10% din produsul intern brut. Cu toate acestea, autorităţile iau măsuri care pun frâne acestui sector. Sursa: EVZ
Motorul creşterii economice a primit, în 2013, mai multe lovituri sub centură, greu de îndurat pe fondul de persistenţă a crizei. În timp ce, în aprilie, au apărut informaţii că Dacia şi-ar putea reloca fabrica în Maroc, Ford lucrează sub capacitate, pentru că a scăzut cererea. Iată care sunt cele mai mari probleme din 2013, identificate de producători:
Timbrul de mediu a crescut numărul de rable – Timbrul de mediu, introdus de Executiv, a scăzut simţitor, cu până la 90% taxa de primă înmatriculare pentru maşinile non euro, euro 1 şi euro 2, care au cele mai mari grade de poluare. Prin urmare, înmatriculările de maşini second hand au crescut, în detrimentul vânzării de maşini noi. Astfel, în perioada ianuarie – octombrie 2013 au fost vândute 65.747 autoturisme noi, în scădere cu circa 10% faţă de perioada similară a anului trecut. Însă au fost înmatriculate 186.997 maşini de import second hand, în creştere cu 35% faţă de perioada ianuarie- octombrie 2012.
Impozitul auto – Impozitul auto, plătit în fiecare an de deţinătorii de maşini, este unul inadecvat pieţei autohtone, atrag atenţia producătorii. Reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile au propus ca formula de calcul a impozitului să se schimbe, ţinându-se cont de gradul de poluare al maşinii, dar şi de vechime. În schimb, se poate renunţa la programul "Rabla", care oricum demarează prea târziu în fiecare an, şi ale cărui efecte sunt sub aşteptări, pentru că puterea de cumpărare a românilor nu creşte. "Pentru 2015 susţinem înlocuirea actualului sistem de calcul al impozitului auto, în funcţie de capacitatea cilindrică, cu un impozit calculat în funcţie de nivelul de poluare, norma Euro, emisia de CO2 şi vechime