Anul acesta retailerul Billa, partea a grupului german Rewe, a deschis zece noi magazine, intrand si in orase in care nu era prezent pana acum – Pitesti, Cernavoda sau Rasnov. Compania a mai deschis magazine in Constanta, Brasov, Timisoara sau Iasi.
In prezent, locatiile au suprafete cuprinse intre 500 mp (magazinele din centrul oraselor) si 1.500-2.000 mp.
“Incercam sa mergem in proximitatea clientilor. Marea majoritate a locatiilor sunt in marile orase, unde exista competitie si putere de cumparare”, spune Sorana Georgia, cea care conduce de aproximativ doi ani operatiunile Billa pe plan local.
Focusul pentru anul viitor vor fi locatiile pe suprafete mai mari, de 1.000-1.500 mp, explica CEO-ul companiei. 2014 va veni cu cel putin 10 noi locatii, reprezentand aproximativ 400 de noi angajati, ceea ce va urca numarul personalului la 3.900 de salariati.
“Vrem sa continuam expansiunea in ritm alert, in medie tot cum am mers in ultimii ani. Ca element de noutate vom incerca sa mergem si pe suprafete mai mari, e loc si pentru magazinele de 1.000-1.500 mp. Avem in plan si deschideri de magazine ridicate de la zero, fie de catre noi, fie de catre terti. Trebuie sa gasim locatiile. Nu este usor sa gasesti terenul potrivit din cauza ca pe piata imobiliara sunt oameni care au pus mana pe niste terenuri si tin la pret, preturi nerealiste. In acest caz nu facem deal-ul pentru ca avem criterii foarte clare. Am putea sa intram si in locatii scumpe insa de regula acestea sunt facute cadou clientilor sub forma de produse foarte scumpe si nu dorim lucrul acesta”, a explicat Soran Georgia.
De asemenea, retailerul va mentine ca directie de dezvoltare segmentul produselor proaspete, in conditiile in care anul acesta raionul de legume-fructe a afisat o crestere importanta venita atat pe fondul deschiderii in 2012 a platformei, cat si a raportului dintre prod