Scris de Cristian Horgoș - Transportatorii protestatari ridică mai multe probleme, nu doar a noii accize pe combustibil.
Şi pe la Oradea, mai exact pe Şoseaua de Centură, transportatorii de marfă au protestat rulând în coloană şi claxonând puternic. Evident, traficul a fost îngreunat astfel că şoferii de autovehicole mici au profitat de orice ieşire de pe Centură alegând un traseu prin ora.
Comisarul şef Dorin Sava, şeful Poliţie Rutiere Bihor, a confirmat că traficul a fost îngreunat pe toată perioada grevei şi că mai multe echipaje de rutierişti s-au aflat în zonele critice pentru a fluidiza traficul. „Cu toate că banda a doua a fost lăsată liberă de către participanţii la grevă, în sensurile giratorii au apărut inevitabil blocajele. Am mobilizat mai multe echipaje şi am fost personal pe teren pentru a evalua situaţia creată”, a precizat Sava.
La rândul lor, mai mulţi transportatori ne-au declarat că introducerea accizei a fost „doar picătura care a umplut paharul”. Alte probleme majore ridicate de transportatori sunt amenzile de sute de milioane, normele mereu în schimbare şi introducerea de alte „chichiţe” precum plăcuţe obligatorii cu dimensiunile trecute oricum în cartea tehnică. „Vom alimenta afară dacă introduc acciza”, atenţionează Radu Coste de la FrigoConti.
Dat fiind protestul început luni de camionagii inclusiv în Oradea, am cerut părerea câtorva din administratorii de firme de transporturi care au participat la marşul „mastodonţilor” de pe Centură. Iată declaraţiile acestora:
Radu Coste (Frigoconti): „Nu ne convine mărirea preţului. Şi e contra bunului-simţ să pună introducerea accizei pe seama scăderii cotaţiilor internaţionale a barilului câtă vreme la noi nu s-a ieftinit preţul la pompă. Dacă se va introduce acciza nu vom mai alimenta în România ci afară. Deja în Ungaria, Slovenia, Luxemburg, Belgia şi Spania ni se retu