Asocierile Vinci (Franţa) – Strabag (Austria) – Aktor (Grecia), respectiv Impregilo – Salini (Italia) sunt singurele care au depus astăzi ofertele finale pentru construcţia în concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, cu o lungime de circa 58 de kilometri.
După ce lunile trecute chinezii de la China Communications Construction Company s-au retras din cursa pentru construcţia în concesiune a acestei autostrăzi, şi firma românească Spedition UMB, controlată de Dorinel Umbrărescu, a renunţat să mai depună ofertă.
Compania de drumuri estimează că autostrada va costa 1,2 miliarde de euro, iar atribuirea finală a contractului de concesiune va avea loc pe 20 decembrie. Iniţial, compania de drumuri voia să atribuie contractul de concesiune pentru Comarnic-Braşov în octombrie anul acesta, însă procedurile au fost decalate la cererea constructorilor interesaţi de această autostradă.
Ultimele încercări ale statului de a construi în concesiune autostrada Comarnic-Braşov s-au soldat însă cu un eşec, în condiţiile în care pentru acest tronson au fost găsiţi constructori în 2010, dar aceştia au renunţat subit la contract. Mai mult, în 2004 guvernul a mai avut o tentativă de construire a autostrăzii Comarnic-Braşov în concesiune, când la fel, înţelegerile cu firmele desemnate să construiască acest tronson au picat.
Asocierile Vinci (Franţa) – Strabag (Austria) – Aktor (Grecia), respectiv Impregilo – Salini (Italia) sunt singurele care au depus astăzi ofertele finale pentru construcţia în concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, cu o lungime de circa 58 de kilometri.
După ce lunile trecute chinezii de la China Communications Construction Company s-au retras din cursa pentru construcţia în concesiune a acestei autostrăzi, şi firma românească Spedition UMB, controlată de Dorinel Umbrărescu, a renunţat să mai depună ofertă.
Compania de d