Utilizarea pe scară largă a dispozitivelor digitale în activitatea de business a creat condițiile ideale pentru dezvoltarea spionajului cibernetic și lansarea de programe malware care pot fura datele companiilor.
Tot mai multe companii devin victime ale atacurilor cibernetice. Potrivit unui sondaj realizat recent de Kaspersky Lab și B2B International, 91% dintre organizațiile chestionate s-au confruntat cu un atac cibernetic cel puțin o dată în ultimele 12 luni, în timp ce 9% au fost victime ale atacurilor cu ţintă predefinită - activitate planificată cu atenție în prealabil cu scopul de a infecta infrastructura de rețea a unei organizații specifice.
În 2013 au fost descoperite noi informaţii importante despre atacurile spyware, care au fost legate, direct sau indirect, de activitățile diverselor agenții guvernamentale. Alți actori importanţi pe scena amenințărilor cibernetice la adresa companiilor au fost companiile care au apelat la infractorii cibernetici pentru a obţine accesul la rețelele concurenților lor.
Infractorii cibernetici subcontractaţi au efectuat operațiuni care vizau, în general, furtul de informații. Alte atacuri s-au bazat pe sabotaj - utilizarea de programe malware pentru a șterge date sau pentru a bloca operațiuni de infrastructură. Unele programe speciale de tip troieni au fost capabile să fure bani prin intermediul sistemelor bancare online. Infractorii cibernetici ar putea compromite, de asemenea, site-urile companiilor și redirecționa vizitatorii către resurse malware, cu scopul de a deteriora reputația unei companii. Pierderile financiare au fost cauzate de atacuri DDoS, care pot închide website-ul public al unei companii pentru mai multe zile. În astfel de situaţii, clienţii pot căuta o companie mai de încredere, ceea ce duce la pierderi financiare pe termen lung.
Apariţia „mercenarilor” cibernetici
De-a lu