Autostrăzile se fac cu bani. Banii respectivi vin din două direcţii, de la Uniunea Europeană şi de la bugetul de stat. Banii de la Uniunea Europeană pot fi cheltuiţi doar în scopul în care au fost alocaţi, în timp ce banii de la bugetul de stat nu pot încărca deficitul bugetar al ţării, dar pot fi cheltuiţi fără a necesita acordul Uniunii Europene. Acestea sunt cele două coordonate care ne ajută să înţelegem mai bine ce e mit şi ce e realitate în Strategia Guvernului privind autostrăzile României până în 2018.
Să le luăm pe rând, aşadar, mai întâi pe scurt, iar apoi cu explicaţii detaliate pentru fiecare în parte
1. Putem folosi fondurile de coeziune de 3 miliarde de la Uniunea Europeană pentru a uni toate provinciile istorice ale ţării, în loc să îi cheltuim pe toţi doar pe Sibiu – Piteşti (declaraţia Guvernului)
Răspuns: fals, banii de la Uniunea Europeană pot fi folosiţi doar în scopul în care au fost alocaţi, şi anume unirea României cu UE la nivel de autostradă, nu unirea provinciilor României între ele. Priorităţile Uniunii Europene până în 2020 sunt autostrăzile Piteşti-Sibiu şi mai ales Timişoara – Lugoj – Severin – Calafat, care fac parte din Proiectul Prioritar 7 al reţelei de transport europene (TEN-T).
Citiţi continuarea pe www.promotor.ro
Autostrăzile se fac cu bani. Banii respectivi vin din două direcţii, de la Uniunea Europeană şi de la bugetul de stat. Banii de la Uniunea Europeană pot fi cheltuiţi doar în scopul în care au fost alocaţi, în timp ce banii de la bugetul de stat nu pot încărca deficitul bugetar al ţării, dar pot fi cheltuiţi fără a necesita acordul Uniunii Europene. Acestea sunt cele două coordonate care ne ajută să înţelegem mai bine ce e mit şi ce e realitate în Strategia Guvernului privind autostrăzile României până în 2018.
Să le luăm pe rând, aşadar, mai întâi pe scurt, iar apoi cu explicaţi