Alin Popescu a urmat cursurile Universitatii Tehnice de Constructii din Bucuresti, insa la putin timp dupa absolvire s-a angajat in firma de recrutare Hill International, unde a lucrat mai bine de 11 ani.
Prima companie pentru care a recrutat a fost gigantul Coca Cola.
“Mare parte a firmelor straine care activau pe piata in 1995-1996 erau din domeniul bunurilor de consum sau birotica. Cu timpul, industriile au inceput sa se dezvolte rand pe rand”, povesteste Popescu.
El isi aminteste ca “explozia” pe piata de recrutare a inceput odata cu intrarea pe piata din Romania a operatorilor de telefonie mobila.
“In vremurile respective gaseai maldere de CV-uri venite pe fax si alte cateva sacose de CV-uri venite in plic prin posta. Cel mai interesant era cand voiai sa chemi pe cineva la interviu, cand telefonia mobila era la inceput, iar multi nu aveau nici telefon fix. Trebuia sa trimiti candidatilor scrisoare pentru a-i chema la interviu, care era programat peste 2-3 saptamani. Totul era complicat”, spune Alin Popescu.
El povesteste despre o situatie in care a trebuit sa informeze un candidat direct la domiciliu, in lipsa unui mijloc de comunicare.
“Aveai si situatii de criza. De exemplu, am avut un client care a dorit sa vada unul din candidati a doua zi dupa prima etapa a interviul. Doamna respectiva nu avea telefon. Am mers si a informat-o direct la ea acasa”, isi aminteste el.
In prezent, odata cu evolutia tehnologiei, care a dus la avansul mijloacelor de comunicare, situatia de mai sus pare de necrezut.
Cine a dat startul la executive search
“La inceput stiau de executive search doar multinationalele, segment care si in prezent ocupa mare parte a celor care lucreaza cu consultanti. In perioada actuala, si multe dintre firme romanesti folosesc acest sistem, unele foarte profesionist si de multa vreme”, explicat Alin Pope