Două companii importante din domeniul transporturilor, Lazăr Internaţional şi edy Internaţional Spedition au decis sa nu participe la protestul camionagiilor, afirmând totuşi că sunt împotriva accizei de 7 eurocenţi pe care Guvernul doreşte să o aplice, informează Ziarul Financiar.
Şeful companiei de transport Lazăr Internaţional a declarat că o serie din camioanele sale au fost blocate în ambuteiaje, însă ele nu au participat la protest, amintitnd totodată că va purta discuţii cu autorităţile competente.
„Camioanele noastre nu au participat la protest, dar fiind coloană formată pe drum, automat au fost prinse în acel ambuteiaj. Dar eu nu am dat ordin la şoferi. Am participat alături de UNTRR (Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri) la intâlnirea de la Ministerul Transporturilor. Ne-au explicat strategia din spatele accizei de 7 eurocenţi şi ne-au spus că majorarea nu va fi atât de mare deoarece petroliştii vor compensa prin scăderea preţurilor, dar noi nu am luat acest lucru în calcul. Acum promit ceva după care nu fac. Sunt discuţii până joi”, a spus Ion Lazăr.
În cazul în care autorităţile de la Bucureşti vor decide să aplice acciza de 7 eurocenţi pentru carburanţi, profitabilitatea companiilor de transport ar urma să scadă cu circa 20%. Efectul ar conduce la falimentarea mai multor firme de profil.
Mircea Ţiplea, director general edy Internaţional Spedition, a declarat pentru sursa citată că profitul unei companii ar scădea între 15 si 20% per kilometru.
„Impactul direct în profitabilitate este de 0,035 de euro per kilometru. Asta înseamnă că dacă transportatorul ar suporta aceste costuri, profitabilitatea lui per kilometru ar scădea cu aproximativ 15-20%. În contracte noi avem inclusă clauza de ajustare automată a preţului în funcţie de motorină. Acest lucru oferă o oarecare protecţie pe termen scurt, deoarece în următorul an