După ce au renunţat în 2010 la construirea Autostrăzii Comarnic-Braşov, companiile Vinci (Franţa) şi Aktor (Grecia) au depus din nou ofertă pentru construcţia acestui tronson, de data aceasta în consorţiu cu austriecii de la Strabag.
Alături de aceştia, s-a mai înscris şi consorţiul italian Impregilo-Salini, în vreme ce compania UMB Spedition, controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a renunţat să mai depună oferta, potrivit unui comunicat al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.
Ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă fiind înscrisă şi compania China Communications Construction, care a renunţat şi ea pe parcurs. Câştigătorul va fi anunţat în data de 20 decembrie.
Costul de construcţie al autostrăzii de 58 de kilometri este în jur de 1,2-1,3 miliarde de euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie a anului viitor şi ar putea fi încheiate în 2016 sau 2017, afirma în noiembrie Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură. Limita de viteză va fi de 130 kilometri/oră, iar taxa de autostradă s-ar putea ridica la 3 euro/100 de kilometri. De finanţarea proiectului s-au arătat interesate BEI, BERD şi Banca Mondială, a mai spus Şova.
Cel mai scump kilometru de autostradă
Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov. În 2010, în mandatul ministrului Radu Berceanu, licitaţia a fost câtigată de către asocierea Vinci-Aktor, iar costurile erau estimate la un nivel de 4,8 miliarde de euro în 25 de ani. Asta însemna 82 de milioane de euro pe kilometru, cel mai mare nivel realizat vreodată în România pentru autostrăzi.
Din această sumă, 3,108 miliarde de euro reprezentau cheltuieli cu împrumutul principal, 670 milioane de euro urmau să fie cheltuieli cu creditul subordonat