Un pasaj pietonal subteran în valoare de 1 milion de euro urmează să fie construit în faţa Gării Cluj-Napoca. Tunelul urmează să rezolve problema pietonilor care traversează ilegal prin zonă.
Consilierii locali urmează să voteze un proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Construire pasaj pietonal subteran de legătură între pasajele existente, în faţa gării din municipiul Cluj-Napoca".
Potrivit proiectului, zona este aglomerată din punct de vedere rutier, deoarece se află pe culoarul de trazit spre Zalău-Bistriţa; zona este aglomerată şi din punct de vedere pietonal, datorită prezenţei unui obiectiv foarte important al municipiului: gara CFR, iar pe strada Locomotivei din vecinătatea gării se află Autogara Cluj-Napoca. De asemenea, în această zonă au staţie toate mijloacele de transport în comun care asigură transportul pasagerilor de la Gară spre toate cartierele şi obiectivele situate în municipiul Cluj-Napoca.
"Legătura se propune a se realiza pe sub trotuarul şi parcarea din faţa staţiei CFR, respectiv staţia de lung parcurs (Gara Mare), printr-un pasaj pietonal subteran, care va uni cele două accese situate faţă în faţă: accesul vestic al pasajului pietonal municipal de pe strada Horea, situat pe traotuarul din faţa gării şi accesul estiv al pasajului pietonal al CFR din Piaţa Gării spre Gara Mare. Pasajul prin amplasare şi prin legăturile esenţiale pe care le formează în cadrul tramei de trafic joacă un rol esenţial în fluidizarea circulaţiei pietonale şi sporirea siguranţei pietonilor", se precizează în proiect.
În prezent, cele două pasaje pietonale subterane funcţionează separat, iar legătura între ele se face la suprafaţă pe trotuarul din faţa Gării CFR (Gara Mare), sau pe spaţiul refugiului de tramvai din faţa Gării Mari.
"Pietonii, datorită ieşirii din subteran au tendi