Reabilitarea a două tronsoane de cale ferată pe traseul Curtici - Simeria, cu o lungime totală de 144 kilometri, va consta 10,9 miliarde lei inclusiv TVA (2,44 miliarde euro), lucrările urmând să fie finanţate din fonduri UE nerambursabile şi din bani de la buget.
Suma este prevăzută într-un proiect de HG elaborat de Ministerul Transporturilor privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan - European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsoanele 2 (Km 614 – Gurasada) şi 3 (Gurasada - Simeria).
Cele două tronsoane, care cumulează 144 de kilometri, străbat judeţele Arad şi Hunedoara, iar traseul se înscrie pe toată lungimea sa pe Valea Mureşului.
Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA, este de 10,9 miliarde lei, din care construcţiile şi montajul sunt estimate la 9,2 miliarde lei. Proiectul vor avea o durată de trei ani.
Transformarea în euro a fost realizată la cursul anunţat marţi de BNR, de 4,4536 lei pentru 1 euro.
Tronsonul Frontieră - Curtici - Arad - km 614 a fost atribuit asocierii Alstom Transport - Swietelsky Bau Gesell Sachaft - Astaldi - Euro Construct Trading 98 - Dafora în februarie 2012.
Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria este inclusă de Guvern în lista proiectelor care vor fi finanţate cu prioritate anul viitor din fonduri europene nerambursabile, fonduri rambursabile şi de la bugetul de stat. Reabilitarea a două tronsoane de cale ferată pe traseul Curtici - Simeria, cu o lungime totală de 144 kilometri, va consta 10,9 miliarde lei inclusiv TVA (2,44 miliarde euro), lucrările urmând să fie finanţate din fonduri UE nerambursabile şi din bani de la buget.
Suma este prevăzută într-un proiect de HG elaborat de