Cercetătorii din parcul industrial Tetarom III contribuie la inovaţiile din domeniile procesării video şi sistemelor de asistenţă pentru şoferi, a anunţăt compania.
Bosch a început activităţile de cercetare şi dezvoltare legate de sistemele de asistenţă pentru conducătorii auto - Driver Assistance Systems (DAS). Anul viitor inginerii români se vor axa pe dezvoltarea unor algoritmi de procesare a imaginilor şi de viziune artificială, folosind tehnologii bazate pe imagini stereo, în colaborare cu echipele de cercetători Bosch din Germania care au dezvoltat camera stereo.
Concernul german va continua procesul de angajare pentru divizia de cercetare şi în 2014 şi caută în special ingineri şi absolvenţi români talentaţi, care au cunoştinţe avansate de algoritmică şi de procesare a imaginilor. „Tehnologia stereo deschide perspective noi pentru sistemele de siguranţă pe bază de video", explică Gerhard Steiger, preşedinte în cadrul Bosch. Datorită vizualizării stereo, se poate măsura distanţa până la obiecte exclusiv pe baza semnalului video. Folosind aceste măsurători, Bosch va dezvolta funcţionalităţi care fie preiau controlul maşinii pentru scurt timp, cum ar fi frânarea sau ocolirea automată a obstacolelor ce apar brusc, fie o ghidează printr-un pasaj îngust de drum aflat în construcţie.
Noua cameră stereo Bosch, la care lucrează şi cercetătorii din Cluj, furnizează informaţii care cresc siguranţa în trafic prin eliminarea sau minimizarea efectelor coliziunilor dintre vehicule, cu pietoni sau cu biciclişti, la viteze de până la 80 km/h. Astfel, camera stereo devine o bază pentru creşterea siguranţei în traficul urban. Cu o cameră mono se pot detecta obiectele, dar nu se poate estima cu precizie distanţa până la ele. Cu o cameră stereo se poate implementa funcţionalitatea de frânare automată de urgenţă, deoarece se poate detecta distanţa până la un ob