Brent Walmar crede că 2014 e ultimul an în care programul REMAT mai poate funcţiona
“Avem nevoie de programul <> şi anul viitor”, a declarat, ieri, în cadrul unei mese rotunde cu reprezentanţii mass-media, Brent Valmar, Directorul General Porsche Romania. “Avem nevoie de acest program pentru că puterea de cumpărare este la fel ca în anul 2012, iar piaţa de maşini trebuie sprijinită în continuare. Cu toate acestea Brent Valmar crede că programul a ajuns la maturitate şi 2014 este ultimul an în care acesta ar pute să funcţioneze. Evident, cu Câteva condiţii: programul să înceapă la timp, adică la mijlocul lunii februarie, cel târziu la 1 martie; să se ştie cu siguranţă câte tichete vor fi distribuite; programul să nu sufere modificări majore faţă de cel din acest an. Cu toate acestea, crede dl Valmar – şi mai sunty mai multe voci în APIA care împărtăşesc această opinie- din 2015 vom avea nevoie de “altceva”. De un alt program, care să fie implementat după o dezbatere sănătoasă de mai multe luni, şi care să slujească scopurile comune ale tuturor celor implicaţi.
Argumentele sunt susţinute şi de cifre. În primele zece luni ale anului 2013 s-au vândut cu 10% mai puţine autoturisme noi faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012 (53.745 faţă de 59.746). Ne încadrăm în “trendul” pieţei Europei de Est, dar avem cea mai severă scădere – de circa 11,4%. Serbia a scăzut cu 8,2%, Bulgaria cu 7%, Slovacia cu 4%; unele ţări au crescut: campioană este Slovenia, cu 6,6%.
Cel mai îngrijorător este că de trei ani în coace au crescut de trei ori impoortul maşinilor second hand, şi în cadrul lor al maşinilor mai vechi de nouă ani. Astfel, pentru primele 10 luni din 2012, din cele 174.950 maşini second hand importate, 59.3% sunt mai vechi de 9 ani; în aceeaşi perioadă a anului 2013 procentajul ajunge la 69,7% (dintr-un total de 225.000).
Dintre maşinile second han