Conducerea Consiliului Judeţean intră în război cu regia locală de transport din Cluj-Napoca, după ce aceasta a cerut instituirea unei taxe pentru înnoirea parcului auto. Preşedintele şi vicepreşedintele instituţiei iau poziţie, azi, împotriva instituirii acestei taxe.
"În plin proces de transformare din regie în societate comercială pentru a putea prelua și transportul metropolitan, RATUC recunoaște că două treimi din mașinile aflate în parcul auto au durata de exploatare „îndeplinită sau depășită". Probabil acesta motivul pentru care oficialii regiei nu s-au obosit să se înscrie la licitația pentru rutele de transport din zona metropolitană", spun într-un comunicat de presă preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, şi vicepreşedintele instituţiei, Ioan Oleleu.
"Știrea că RATUC solicită Consiliului Local Cluj-Napoca să-i aprobe instituirea unei noi taxe ne-a luat prin surprindere, mai ales când am aflat de ce este nevoie de acest nou bir impus clujenilor. Aceasta în condițiile în care toți cei implicați în problemele transportului local din municipiu, inclusiv primarul Emil Boc au susținut că regia are capacitatea de a deservi nu doar municipiul Cluj-Napoca, ci și rutele din zona metropolitană. Aflăm acum că flota RATUC este una învechită și că e nevoie de aproape 9 milioane de euro pentru a o înnoi", adaugă cei doi.
În plus, spun Uioreanu şi Oleleu, aprobaţi şi de grupul consilierilor judeţeni PNL din forul deliberativ judeţean, în nota de fundamentare a proiectului nu se spune nimic despre faptul că RATUC are nevoie de autobuze în plus pentru a deservi noile linii de transport. "Concret este vorba despre traseele spre Florești, Apahida, Ciurila și Feleacu, pentru care va fi nevoie de mijloace de transport noi, capabile să deservească zecile de mii de locuitori ai acestor comune", spun aceştia.
"Cred că această solicitare,